Wie zijn wij
Unique People Wonen B.V. is een kleine zorginstelling die de beschikking heeft over een tweetal locaties waar we 24 uurs zorg aanbieden en een locatie waar je begeleid kunt wonen voor mensen die ondersteuning nodig behoeven.
Speerpunten
- Bieden van beschermd wonen met 24 uurs zorg
- Bieden van begeleid wonen met ondersteunende zorg
- Vinden van nieuwe locaties in de omgeving van Tilburg.
- Volledige bezetting van plaatsen in de woongroepen en appartementen.
Doelen
- Doelen op organisatieniveau, gericht op uitbreiding van de capaciteit.
- Doelen op bewonersniveau, vooral gericht op kwaliteit van zorg, juiste begeleidingstraject, tegemoetkomingen in uw eisen/wensen en veiligheid.
- Doel is om ISO certificering te behalen.
Kwaliteit leveren door
- Op zoek te gaan naar verbetermogelijkheden zowel in de zorg als wonen.
- Samen te zoeken naar de weg van zelfredzaamheid.
- Gewenste resultaten te behalen.
- Zich te profileren naar cliënten en zorginkopers.
Visie en Missie – Unique People
Unique People levert zorg op maat: zorg die volledig is afgestemd op iemands persoonlijke behoeften, wensen en voorkeuren. Onze hulpverleners maken contact met bewoners en cliënten als mens, niet als “cliënt”.
Centraal staat de vraag: Wat heeft iemand nodig om zich gezond en gelukkig te voelen?
Onze motto’s
- “Elke bewoner, zo vaak als mogelijk, zo gelukkig als mogelijk.”
- “Samen met 100 procent.”
Persoonsgerichte Zorg
Persoonsgerichte zorg zit vaak in de kleine details. We gaan het gesprek aan met de cliënt en/of het netwerk. Hieruit volgen acties en doelen.
Samen leggen we de basis
- De wens van de cliënt achterhalen
- Samen gesprekspunten vaststellen voor afspraken of begeleidingsmomenten
- Samen begeleidingsdoelen bepalen
- Samen een begeleidingsplan opstellen
Iedere cliënt is uniek en gaat op zijn of haar eigen manier om met beperkingen en dagelijkse uitdagingen. Daarom is een persoonlijke benadering essentieel: luisteren, aansluiten, meedenken en meebewegen. Dit maakt de zorg laagdrempelig en verhoogt de kwaliteit.
De cliënt blijft altijd regiehouder in de eigen casus.
Voordelen van Persoonsgerichte Zorg
Door deze manier van werken:
- ontstaat meer zicht op welzijn, eenzaamheid en emotionele signalen
- verbetert de kwaliteit van communicatie tussen zorgverlener, cliënt en netwerk
- ervaart de cliënt de zorg als aangenamer
- kan de zorgverlener tijdig passende hulp inschakelen
- wordt werkelijk gekeken naar wat iemand nodig heeft om gezond en gelukkig te zijn
Goede communicatie en actief luisteren geven meer inzicht in de sociale, emotionele en geestelijke situatie van de zorgbehoevende, waardoor begeleiding beter aansluit.
Unieke Mensen voor Unieke Mensen
Bij Unique People werken unieke mensen voor unieke mensen.
De begeleiding richt zich altijd op de behoeften van het individu.
Onze aanpak benadrukt luisteren, afstemmen en respect voor autonomie.
Samen Beslissen
Bewoners weten vaak zelf het best welke zorg past bij hun situatie. Samen beslissen heeft meerdere positieve effecten:
- Meer cliënttevredenheid
- Meer duidelijkheid en vertrouwen
- Adviezen worden vaker opgevolgd
- Een betere relatie tussen zorgprofessional, bewoners en naasten
- Respect voor autonomie van de cliënt
- Meer aandacht voor individuele problemen en wensen
- Zorgprofessionals ervaren dat ze meer betekenen voor hun cliënten
De kernwaarden van Unique People zijn:
Toegankelijkheid
- Betekent dat iedereen bij Unique People Wonen B.V. welkom is.
- Dat we benaderbaar zijn voor alle betrokkenen.
- Dat we geen drempelverhogende aanmeldprocedures hanteren.
- En dat we niemand van het kastje naar de muur sturen.
Transparant
- Vanaf begin van elk traject duidelijkheid voor alle betrokkenen.
- Toegankelijke bedrijfsinformatie.
- Open in communicatie.
- We hebben geen dubbele agenda.
Vraaggericht
- Betekent dat wij luisteren naar de hulpvraag en daarop goed doorvragen.
- Dat we niet werken met een vaste methodiek maar doen wat werkt.
Daadkrachtig
- Dat we resultaatgericht zaken oppakken.
- Dat we maatwerk leveren.
- Dat iedereen een goed gevoel moet hebben dat er iets te behalen valt.
Efficiënt
- Unique People Wonen B.V. streeft naar de meest passende oplossing.
- Waar nodig is intensief en waar het kan licht.
Betrouwbaar
- Afspraken nakomen.
- Zoveel mogelijk werken met dezelfde vertrouwde mensen.
- Weten wat er speelt in de leefomgeving van alle betrokkenen.
Professioneel
- Gedreven en kundige medewerkers en organisatie die altijd door willen leren.
- Discreet, representatief en ook durven aan te geven wanneer iets niet mogelijk is.
Creatief
- Denken in oplossingen niet in problemen.
- Samenwerking zoeken en net dat stapje extra zetten om te kunnen helpen.
Bevlogen
We zijn toegewijd. We beseffen dat de persoonlijke relatie de basis vormt van ons werk. We bieden daadwerkelijk hoop op herstel en zijn er 24/7.
AVG
Cliënten hebben het recht te weten waarom en hoe Unique People Wonen B.V. de persoonsgegevens gebruikt en verwerkt. Wij werken met een beveiligde ECD.
In samenspraak met de cliënt wordt er een uitwisselingsformulier ingevuld.
Hierin staat vermeld met wie Unique People Wonen B.V. contacten kan en mag leggen en de nodige gegevens mag uitwisselen.
Dit kan b.v. een specialist, het GGZ, bewindvoerder, huisarts of ouders zijn. Maar ook politie/ justitie, reclassering of rechtbank.
Vertrouwenspersoon
De vertrouwenspersoon LUISTERT, INFORMEERT en ADVISEERT in een vertrouwelijk gesprek. Niemand binnen de organisatie hoeft het te weten wat er is besproken. Dit betekent dat je jouw verhaal in volledig vertrouwen kan vertellen. Enkel met jouw toestemming kan een derde ingeschakeld worden of informatie doorgegeven worden die relevant is voor overige begeleiders. Op informele wijze wordt er samen gezocht naar een oplossing door middel van een individueel gesprek, een bemiddeling met een betrokken partij of een verzoeningsgesprek. Heb je een luistert oor nodig wil je je verhaal kwijt zonder dat het in je dossier terecht komt, de vertrouwenspersoon is er voor je.
Mail haar: margret@unique-people.nl
Margret ondersteunt ook bij interne klachten.
Natuurlijk willen wij dat je tevreden bent over de zorg en de begeleiding die je krijgt. Soms komt het voor dat je ergens niet mee eens bent of een klacht hebt. Deel dit met je persoonlijke begeleider. Kom je er samen niet uit? Wanneer de ondersteuning nog niet tot een oplossing heeft geleid, of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons en wenst U onafhankelijke ondersteuning hierbij? Dan kunt U contact opnemen met De Geschillencommissie.
Download Interne Klachtenregeling
Download Externe Klachtenregeling
Unique People Wonen B.V.
Kerkstraat 6
5133 AK Riel
Nederland
Tel: +31 (0)85 400 7000
E-mail: kerkstraat@unique-people.nl
Unique People Wonen B.V.
Locatie Berkel-Enschot
Bosscheweg 104
5056 KD Berkel-Enschot
Tel: +31 (0)85 400 7000
E-mail: bosscheweg@unique-people.nl
Unique People Wonen B.V.
Locatie Goirle
Putven 20-22
5052 BJ Goirle
Tel: +31 (0)85 400 7000
E-mail: putven@unique-people.nl